Hej

Resebranschen är en av de branscher som drabbas hårt av följderna av Coronaviruset. Vi tar naturligtvis hand om våra kunders frågor, ombokningar, avbokningar så snabbt vi bara kan. Vi hoppas dock att ni har överseende med att det ibland kan bli lite väntetider. När det gäller mail så tar vi dem utifrån avresedag eftersom vi i nuläget inte kan följa ordinarie rutiner. Just nu jobbar vi för fullt med att få klarhet i alla regler gällande olika biljetter/resmål/leverantörer. Vi ber er därför ha överseende och avvakta med att kontakta oss vi kontaktar er allteftersom, vi lovar.

Detta är en ny situation för oss där hälsa och säkerhet för alla har högsta prioritet. 

Enligt våra avtal med kunder ska återbetalning ske så fort som möjligt dock senast inom 2 arbetsdagar från det att resan är avbokad eller resan blir inställd. I den situation som nu föreligger är det för NEX Travel omöjligt att hålla denna tidsfrist. Alla resebyråer går just nu på knäna och försöker genomföra de resor som går att genomföra, boka om de resenärer som kan och vill osv. En mycket stor del av vår tid läggs just nu dessutom på att tala med oroliga resenärer som köpt resor. Vi hoppas att alla har förståelse för denna extraordinära situation och har överseende med att betalningar i vissa fall kommer att genomföras senare än avtalat.

Naturligtvis är ni välkommen att höra av er med era frågor, vi hjälper er alla så snart vi hinner.

 

Vänliga hälsningar

Maine Granström
VD, NEX Travel 


Publicerad: den 12 mars 2020